tisdag 18 maj 2010

Projekt lekstuga

I veckan var mitt projekt att röja ur en liten timmerstuga som står på tomten för att göra lekstuga till storasyster. Det hann jag börja med. I min föreställningsvärld var den full med skräp, jag tänkte helt krasst göra som i Rent Hus, en kasta-hög, en loppishög och en spara-hög. Loppishögen blev störst. Kasta-högen blev väldigt liten och spara-högen blev faktiskt inte jättestor den heller. Men när jag hade kommit halvvägs så insåg jag att även om spara-högen var relativt liten, så måste man ändå ha någon sorts förråd för att förvara sådant som hundburar och resväskor och annat som är skrymmande och som man faktiskt använder ibland och som dessutom inte är särskilt billigt att köpa nytt om man om flera år skulle råka behöva det, men som man inte vill ha inne där man är. Vi har inget annat utrymme för sådana saker än den tilltänkta lekstugan.

Problem nummer två var loppishögen. Var skulle jag förvara den, för den var stor, i väntan på någon loppis? Problem nummer tre var kasta-högen. Jag hade inte tid att gå igenom resten av huset för att hitta mer skräp att kasta, och att köra fyra mil till tippen för några ynka trasiga lampor och andra elektronikprylar kändes varken miljövänligt eller som att jag hade tid till just då. Så det slutade med att jag bar in allt í stugan igen och totalt lade ner projekt lekstuga. Storasyster fick ett igloo-tält när hon fyllde år, det får duga som lekstuga. Så kan det också gå med projekt om det vill sig...

Inga kommentarer: