torsdag 20 maj 2010

Den totala avkopplingen





Gårdagen var en bra dag. Trevligt umgänge hela dagen sen bruta och rökt fläsk till middag och en härlig ridtur i kvällssvalkan. Om ni har missat den kulinariska höjdaren bruta så kan jag berätta att det är smulat tunnbröd med iskall mjölk och så en syltklick på det.

Jag tog ridturen ganska sent igår, for inte till stallet förrän lillasyster sussade tryggt i sin säng (trodde jag), storasyster var i läggtagen och till och med sambon skulle natta tidigt för han skulle upp tidigt i morse. Precis när jag skulle sitta upp på hästen ringde telefonen. Då var det kaos hemma, lillasyster hade vaknat och skrek och storasyster sympatiskrek och sambon panikskrek i telefonluren. Jag hade ju gjort hästen i ordning så jag bestämde mig för att rida en sväng ändå även om samvetet gnagde i mig. När jag kom tillbaka till stallet ringde jag hem för att kolla läget. Då hade lugnet lagt sig och alla sov, till och med sambon var på väg till sänghalmen. Kvällen var härlig och jag hade helt plötsligt ingen brådska hem, så jag passade på att skotta lite skit ur hagen.

Det är den totala avkopplingen. En grep och ett kärr, fågelsång, en ätande häst som sällskap, lite musik ur mobilen och sen är det bara att mocka på och låta tankarna löpa. Det är bara synd att det är så sällan man bara kan vara utan att ha tidspress över sig.

2 kommentarer:

spaceylisie sa...

Du får verkligen vardagssaker/sysslor att framstå som riktig lyx... :D

Lisse sa...

Ha ha, eftersom jag inte har någon egen häst räknar jag inte mockning som en vardagssyssla. Men förmodligen är jag extremt lättroad!