onsdag 5 maj 2010

Alla goda ting är många!

Det verkar som om käpphästträningen fungerade! Åtminstone gick kvällens ridpass riktigt bra! I och för sig blev det inte några galoppombyten, men väl en hel del travövningar av olika slag. Dessutom fortsatte jag med stannaträningen. Hästen jag rider gillar när det händer saker, att stå stilla tycker han är riktigt riktigt tråkigt och meningslöst. Därför tvingar jag honom att stå stilla, lite längre än vad han egentligen vill. Och han börjar fatta poängen, idag stod han riktigt bra i flera sekunder (jo, det handlar fortfarande om sekunder...).

Det känns som att jag är inne i ett positivt stim nu när det gäller min träning. Igår var jag ute på ett löppass, visserligen kort, men det kändes bättre än på väldigt länge. Det känns som om musklerna i magen och ryggen helt plötsligt har kommit tillbaka, tidigare har jag inte riktigt orkat hålla uppe kroppen, varken på hästryggen eller i joggingskorna, jag har liksom säckat fram och inte orkat sträcka upp mig efter att ha ridit eller sprungit ett tag. Nu känns det som om kroppen har fått tillbaka sin stadga igen och det är skönt.

Dessutom har jag fått tillbaka min löpkompis! Det kan vara det också som gör att det känns kul att springa igen. Hunden har äntligen blivit så bra i sitt opererade knä att hon kan följa med, åtminstone på kortare löpturer. Det känns superkul, så sent som i påskas hade jag räknat bort henne, jag trodde inte att knäet någonsin skulle hålla att gå på för henne och vi gav henne bara några dagars livstid åt gången, så ont hade hon.

Ytterligare en grej som är positivt för min hälsa och mitt välbefinnande (och min träning faktiskt) är att lillasyster verkar ha hittat dygnsrytmen så hon somnar i normal tid på kvällen, sover hela natten och vaknar normal tid på morgonen. Det frigör en massa tid för oss vuxna och gör att man inte är så trött hela tiden.

Inga kommentarer: