onsdag 2 juni 2010

En dag på Edet Zoo

Marsvin på sommarbete.


Unge i sandlåda. En ytterst vanlig vy här på zooet nu för tiden!


Vem har sagt att maskrosor är fula? Jag kunde inte låta bli att fota ett helt fält med gula maskrosor framför ett rött torp  som jag passerade igår när jag var ute och gick. Efter att jag fotat fick jag se att det satt en karl och solade framför huset. Undrar om han förstod vad jag fotade... Ni får se bilden jag tog efteråt, med bara det väsentliga!


Titta vilken fantatisk vacker kakburk jag hittade på budgetaffären idag! Förmodligen kostade burken mer än de smaklösa småkakorna som var i. Men när väl köpeskakorna är uppätna ska den fyllas med mina goda kakor!


Just nu. (Men bilden ljuger, för det visade sig vara omöjligt att se skärmen i solen, så jag fick krypa in i skuggan för att kunna skriva inlägget.)

Inga kommentarer: