fredag 14 maj 2010

Afrikafrämmande

...klockan är halv åtta på kvällen och termometern visar +22 grader! Egentligen skulle jag ha suttit utanför husvagnen med något nygrillat i ena handen och något gott att dricka i den andra. Istället sitter jag i vardagsrummet framför datorn. Storasyster blev sjuk, hon har feber och är riktigt spak så vi testar att skjuta upp husvagnen och stugbyggespremiären till imorgon och hoppas på att hon är friskare då och att ingen annan i familjen har blivit sjuk.

Även om storasyster är sjuk och lillasyster allmänt kinkig så stod jag inte ut med att sitta inne hela kvällen. Så för en stund sen lastade jag barnvagnen och gick en promenad för att se på alla fåglarna som rastar på åkrarna här omkring. Jag tycker att jag har lite koll i alla fall på fåglar, men nu måste jag googla för att hitta igen alla fåglarna jag såg. En fågel som jag aldrig har sett förr men som jag kände igen när jag såg den idag var brushane. Riktigt vackra och alla möjliga färger, jag såg både svarta, röda, bruna och en vit.
Läckra fåglar! Jag har inte lyckats ta en sån här snygg bild själv utan den har jag lånat härifrån: http://www.vattenriket.kristianstad.se/film/

Om ni undrar över rubriken så bor brushannarna i Västafrika när de inte är i Sverige på kärlekssemester.

1 kommentar:

Matte Hartman sa...

Coolt med de där fåglarna! Jag trodde inte ens det fanns sådana här i Sverige :)