måndag 29 mars 2010

Åter till brottplatsen!

Här har jag gått!

Idag har jag ridit för första gången sen någon gång i somras. Lite ringrostigt och benen känns som att de har vissa likheter med spagetti så här i efterskott, men det gick riktigt bra! Den här hästen har jag inte ridit på nästan två år, men jag tror att han kände igen mig, han kom då fram frivilligt i hagen när jag skulle ta in honom. Som tur var kände vi igen varandra, jag var lite nervös över att råka ta in fel häst. Det vore liksom höjden av pinsamhet, men det blev rätt och han verkade som sagt riktigt glad över att se mig!

Ridningen var minst sagt lugn, jag skrittade omkring lite på gårdsplanen, lade lite volter och kände mig för tillsammans med hästen. Jag kommer säkert ändå att ha träningsvärk imorgon. Nu är jag igång igen (hur många gånger har jag skrivit det?) Efter att ha tillbringat en hel magsjukehelg framför datorn med Ponnyakuten känner jag mig ytterst inspirerad till att börja rida själv.

Inga kommentarer: