torsdag 4 mars 2010

Äntligen sol!!!!!

Sambon skulle hälsa på en gammal vän så jag och tjejerna har haft en dag för oss själva. Tur ska man ha ibland, i morse ringde en lovledig arbetskamrat som ville bjuda på lunch. Bättre tajming kunde det inte ha varit. Att köra bil till grannbyn i solskenet var uteslutet. Att gå två kilometer och dra pulka med en hand och skjuta vagn med den andra kändes inte så lockande. Istället letade jag fram hundens draglina och dragbälte och så fick jag agera draghund och dra den stora flickan bakom mig på pulkan. 

Hunden kunde kunde inte följa med idag och lite besviken blev hon allt när hon inte fick kasta sig iväg i dragselen. Men min idé funkade suveränt, händerna fria och pulkan kändes knappt i dragbältet! Nästa gång båda barnen ska med ut på promenad ska jag däremot inte jag dra någon pulka, då får hunden göra det jobbet. Nu har det nämligen gått fyra månader sedan operationen, så nu ska knäet vara fit for fight igen! Perfekt nu  när govädret verkar komma! Då ska det bli skidåkning av!

En trevlig eftermiddag med både god mat och gott fika fick vi. Jag ska också be att få meddela att jag har mött min överman i bakningsbranschen! Vi blev nämligen bjudna på jättegod helt egenbakad OCH egenkomponerad banan- och kokoskaka av jobbarkompisens femåriga dotter! Vad ska bli av den tjejen i framtiden tro!

En annan kreativ tjej: När mamma är tråkig och bara sitter och bloggar måste man ju hitta på något att roa sig med. Det vita i ansiktet är ungefär ½ pkt potatismjöl. Resten är snyggt utspridet på toa. Ja se det snöar...



1 kommentar:

Faster Mia sa...

ja ja säger det bara 1- noll Till Hilda!! Stört skön unge!