måndag 22 mars 2010

Tråkig helg

Det här var den tristaste helgen jag har upplevt på länge. Jag har nämligen haft magsjuka. Eller jag visste inte att det var magsjuka förrän på söndag eftermiddag. Fram till dess, från fredag kväll var jag bara helt matt. Ont i musklerna, orkade inte stå på benen och yr i huvudet, men inget mer konkret som kunde förklara min orkeslöshet. På lördagen mådde jag ännu sämre och på söndagen tog jag mig från sängen till vardagsrumssoffan och sedan orkade jag inte röra på mig mer. Jag var så matt att jag orkade inte ens sträcka mig efter fjärrkontrollen på tv:n för att byta kanal. Nåväl på söndag eftermiddag kräktes jag upp all mat jag hade ätit ända sedan i fredags och sen var jag frisk! Lite darrig på benen men i övrigt pigg. Tänk vad viktigt det är att allt i kroppen funkar som det ska för att vi ska må bra!

Sambon och storasyster höll sig borta så mycket som möjligt som väl var. Lillasyster däremot var ju tvungen att vara hemma med mig. Och snällare unge får man leta efter! Hon har inte pipit på hela helgen, bara legat bredvid mig, myst och gett mig ett strålande glatt bebisleende mellan varven. När jag piggnade till på söndagseftermiddagen och satte mig upp, då började hon pipa som hon brukar. Hon tycker nog helt enkelt att vi myser för lite!

Som tröst hade jag i alla fall den fina presenten som lillasyster fick från mitt jobb i torsdags. En jätteläcker boll i lappteknik där alla mina arbetskamrater hade skrivit små hälsningar. Tusen tack jobbet!!

Inga kommentarer: