tisdag 9 mars 2010

Sportlov!

Det här är också stugliv...

Fördelen med att vara föräldraledig är att man kan ta sportlov när det passar en själv utan att behöva anpassa sig till när alla andra har sportlov ;-) Därför valde vi att ha sportlov den här veckan istället för förra. Efter en helg i stugan hade vi ingen lust att fara hem, men vi hade bara packat för en helg, blöjorna var slut och marsvinen hade bara fått hö och mat för en natt på egen hand hemma, så det var bara att bita i det sura äpplet och fara hem på söndag kväll.

Efter att alla ärenden hade uträttats styrde vi kosan mot stugan igen. Solskenet inspirerade till att förbereda campingsäsongen, en reservdel till gasolpannan har inhandlats och installerats av sambon så vi kan köra värme utan att behöva oroa oss för att bli sprängda i luften, en extraflaska gasol har också inhandlats, det brukar behövas den här årstiden. I veckan är vi bekväma av oss och sover inomhus, men det är nära nu till årets första husvagnsnatt!

Idag har vi mest varit ute och lekt på gården men jag har hunnit med en skidtur med hunden och det känns i kroppen. Nog måste jag ta mig ut på skidor oftare än så här om jag ska få några muskler i kroppen. Men ack så bra för ryggen och armarna att åka skidor. Storasyster var mäkta sur över att inte hon också fick åka skidor så det verkar som att jag kommer att få sällskap i spåren i framtiden. Om det är bra eller dåligt återstår att se. Den här vintern får dock Kallas efterträdare nöja sig med apostlahästarna, men jag tror att nästa års julklapp är räddad!

Inga kommentarer: