fredag 19 mars 2010

Genväg blev träningsväg

Vad jag har fattat är det när man tränar stabiliteten och styrkan i bålen, alltså mage, rygg och midja. Att ridning är bra bålträning har jag upptäckt för länge sedan, en hästrygg liknar ju på många sätt en pilatesboll. Sedan beror det naturligtvis på vad man gör på hästryggen hur effektiv träningen blir.

Nu har jag hittat annan effektiv bålträning. Den inriktar sig mer på ren råstyrka än balans och smidihet men är säkert en riktig magformare. Den nya, effektiva träningsformen heter "skjut barnvagn samtidigt som du drar pulka lastad med tvååring i ett halvmjukt sönderkört skoterspår". Den som kan ge ett trendigare namn på denna träningsform kan vinna en gnällig tvååring eller en kolikbebis, lämna ditt förslag i kommentarsrutan ;-)

Det var hur som helst gårdagens träningspass. Jag skulle gå till affären i grannbyn och handla lite småsaker. För att slippa trafiken så bestämde jag mig för att ta skoterleden, det blir dessutom lite närmare. Leden var bred och fin, så genvägen förvandlades till en riktig genomkörare för kroppen. Precis vad jag behöver! Storasyster på pulkan var också helnöjd, skoterleden hade nämligen vissa likheter med en puckelpist, det var tydligen kul med alla guppen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Barnvagn och snö? Jag skulle aldrig vågat prova den kombinationen! Du är modig du!

Anonym sa...

Glömde skriva under...
Kicki O

Mia P sa...

Jag vill ha första tjing på barnen!! Dom är ju så söööta! : ))