tisdag 16 februari 2010

Tog en promenad...

...för att få idéer till bra blogginlägg. Jo, det är sant. Jag hade ingenting självklart att skriva om idag men det brukar jag alltid råda bot på när jag tar min kvällsrunda. Mina bästa inlägg har nästan alltid sitt ursprung i en promenad eller ridtur och då syftar jag inte på de inläggen som direkt handlar om träning och ridning, det är bara det att det är när man är ute som hjärnan sätter igång och man får en massa olika tankar. Idag funkade dock inte promenadtricket. Det enda som fanns i  min hjärna ikväll var nämligen hur kallt det var. Trots mer kläder än vad jag brukar ha på mig så kändes det som om både fingrar och kinder höll på att förfrysa. Ändå var det "bara" 18 minusgrader ute. För den här vintern är 18 grader "bara", men förmodligen är det väderomslag på gång, då brukar kylan vara extra bitande. Eller också är det bara så enkelt att jag har varit inomhus så mycket den här vintern att kroppen helt enkelt inte är van vid kyla.

För övrigt hade det j suttit på sin plats att visa ett smarrigt semmelrecept idag, men något semmelbak har det inte blivit,bebisen tyckte att det var mycket viktigare att bli hållen i famnen HELA dagen idag, än att jag skulle baka något som hon ändå inte kan äta. Men ätit semlor har jag gjort ändå, så det lider ingen större nöd på mig denna fettisdag.

Inga kommentarer: