söndag 14 februari 2010

Sommar och sol - åtminstone sol!

När det äntilgen blev bra väder, sol och bara några minusgrader, då blev jag sjuk. Lördagen tillbringade jag nästan helt i sängen, jag lyckades hålla mig vaken medan Sverige tågade in i reprisen av OS-invigningen men det var allt. Storasyster lånade vi ut till sina kusiner över natten och lillasyster hade faktiskt inte ont i magen på kvällen men istället för att se OS-hockeyn och skidskyttet så gick vi och lade oss tidigt. Jag sov i tolv timmar. Skönt, men synd att sova bort sin första lugna kväll på ett tag! Och framför allt, synd att sova bort en stor del av den underbart vackra söndagen! Vi hämtade storasystern och var ute hos kusinerna, åkte lite pulka och grillade korv och hamburgare ute. Himla härligt och lagom äventyrligt när man inte är frisk. Men nog skulle det vara kul med en riktig långtur på skoter. Förmodligen är det för att det inte lär bli någon sån den här vintern som jag saknar det!

Inga kommentarer: