fredag 5 februari 2010

Äntligen mildare

Äntligen kunde vi vara ute en stund igår. Lillasyster sov gott i vagnen och storasyster skottadde snö med sin lilla gröna traktor. Dessutom fick sandlådegrejerna komma fram och lufta sig, hink och spade funkar minst lika bra i snö som i sand. Jag passade på att föreviga vintern med kameran.
Nog för att stugan är liten, men snöhögen är verligen jättestor. Och någonstans där under finns mina vinbärsbuskar och min torkvinda :-(


Nyponbuskar är verkligen vackra året om, rosorna på sommaren föstås, men frågan är om inte frostnupna nypon mot vit snö är ännu vackrare?


3 kommentarer:

Ingela sa...

Torkvindan under? Den försöker jag skotta fram till påsk :)
Kläderna luktar underbart efter att ha torkat ute så tidigt på våren...

Lisse sa...

Jag hade också tänkt få hänga tvätt ute, åtminstone före midsommar i år... Jag tvivlar på att det kommer att gå att hänga tvätt i den när den väl tinar fram.

Ingela sa...

Du har en award att hämta hos mig :)