tisdag 2 februari 2010

Bloggtorka

Jag som har varit så flitig på att uppdatera bloggen i flera månader känner helt plötsligt att jag inte har något intressant att skriva om. Jag vill att min blogg ska ha en någorlunda positiv och kanske till och med inspirerande ton men just nu känner jag mig mest trött, tråkig och bitter så istället för att göra om bloggen till en gnällblogg ligger jag lågt till jag har något positivt att säga. Till och med vädret är enformigt, man kan inte göra hur många inlägg om snöstorm och rekordkyla som helst...

Lite hopp finns det ändå. Jag kommer precis in från min första promenad runt vår del av byn, tidigare har jag varit tvungen att vända innan halvvägs på grund av onda och glappande (jo det känns till och med att det glappar) fogar. Jag håller på att lyssna på Dan Browns senaste men eftersom jag bara kan lyssna i tvättstugan och när jag är ute och promenerar så kommer det att ta sin tid innan det kommer en recension här på bloggen. Ett par strumpor är också under tillverkning, kanske blir de färdiga att visas upp imorgon? Så håll ut, även om det är lite glest med inlägg just nu är ryktena om Edet Zoos undergång än så länge överdrivna!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Livet med två små barn , speciellt nr2 är till en början skrik, mat,sova, blöjor underhålla 1 an, fastänn man bara vill sova.En snabbis på affären är en utflykt, tanker undra om 2 an skriker snart och vill ha mat...jaget får vänta... Kram

Ingela sa...

Jag har också lite bloggtorka nu. Antingen snöstorm eller svinkallt, finns inte så mkt att skriva om...
Böcker hinner jag inte läsa, stickar en del och pimplar kaffe ;)

Lisse sa...

Jo, det är väl precis så. Det behövs input för att kunna producea, även om det bara handlar om enkla bloggtexter, och inputen just nu är skral. Om man bara går utanför dörren på hundens kvällsprommis blir det aningen enformiga blogginlägg. Inte ens för att handla behöver jag stickanäsan utanföär dörren, då skickar jag sambon... Men nu sover båda barnen, så nu ska jag plocka fram stickningen och Dan Browns ljudbok och njuta av lite "egentid".

Catta sa...

Sen finns det ju faktiskt kaffe och ibland om man har tur kladdkaka knappa sex km bort... Idag är dessutom din bror hemma, han vill säkert ha lite besök! =)
Kram C