måndag 15 februari 2010

OS nästa!

Eller också inte, men ibland fantiserar jag om att man skulle flytta till något varmt och härligt land typ Maldiverna. Då skulle man kunna ligga på en varm och solig strand i 30 plusgrader när termometern visar 30 minusgrader i Norrbotten. Men det var inte därför jag drömde om att flytta till Maldivrna i lördags förmiddag. Nej, det var när jag såg alla länderna tåga in i OS-invigningen. Bermuda kom intågande med en trupp på ca 3 personer i bermudashorts. Deras enda tävlande skulle ställa upp i slalom tror jag att det var. På soffan där jag låg, febrig och snörvlande drömde jag om hur det skulle vara att tåga in som tävlande på en OS-invigning. Det var precis jag såg Bermuda tåga in som planen väcktes. Flytta till Bermuda, då borde jag faktiskt ha en reell chans att kvala in i deras OS-trupp som längdskidåkare. Att tävla mot Kalla i ett 10-km-lopp vore rätt häftigt... Jag hörde faktiskt en sådan historia på radion för ett tag sedan. Det var Thailands enda representant i vinter-OS som intervjuades i Norrbottensradion. Hon är nämligen norrbottniska, jag tror att hon bor i Arvidsjaur eller om det var Jokkmokk. Hon hade flyttat hit från Thailand för några år sedan och testat att åka längdskidor. Efter idog träning så hade hon lärt sig att åka och nu skulle hon ställa upp i OS för Thailands räkning. Jag spanande efter henne på invigningen men hon verkade inte vara med där, frågan är om hon laddade för fullt i Whistler och inte hade tid att vara med i invigningen eller om hon drabbats av någon förkylning så att OS-planerna grusades. Hur som helst så tyckte jag att det var en häftig historia!


Idag har jag varit på vinterns första och definitivt inte sista skidtur. Det är fördelen med att vara föräldraledig, att ha möjlighet att fara ut på skidorna en helt vanlig måndagsförmiddag. Det var en riktig kanonskiddag, perfekt temperatur, ingen vind och strålande solsken. Med tanke på omständigheterna var det nästan farligt perfekt, det var en sådan där dag när man aldrig vill vända om och åka hemåt. Och med tanke på att jag inte riktigt är fit för riktig träning än efter graviditeten, dessutom är ganska så förkyld och att hunden egentligen har kopplingstvång efter knäoperationen några veckor till så kanske vi nästan åkte lite för långt innan vi vände. Jag hade spelat in en film för att visa er hur härligt det var, men den funktionen verkar ha försvunnit från Blogge? Måste man publicera filmer på typ Youtube först och sedan länka därifrån om man vill visa ett filmklipp på bloggen nu för tiden?

1 kommentar:

Ingela sa...

Du får krya på dig, tur du har OS på tv nu, verkar gå 24/7 på vissa kanaler.