söndag 31 oktober 2010

Tänk vad lite ryggskott kan göra!



Tänk att ett ryggskott kan var vägen till en riktigt trevlig helg! Det är det där med att få tid som man inte hade räknat med att ha som är så värdefullt. Först och främst så ordnade sambons ryggskott två timmars längre helg eftersom jag blev tvungen att fara hem från jobbet för att lyfta barnen. Bara det!! Med sambon däckad på soffan blev det en riktigt lugn och skön fredagkväll utan en massa aktiviteter.

På lördagen var sambon mycket piggare och ett stilla snöfall föll från skyn. Grävningen som var planerad till i helgen hade vi ställt in på grund av ryggskottet, det betydde att sambon inte hade några planer. Han fick helgens första sovmorgon, och lagom tills han steg upp var det dags för lillasyster att sova förmiddag. Så medan han åt frukost och morgonbestyrade och lillasyster sov smet jag iväg till stallet och tog en lugn och stilla ridtur i julesnön. Hur mysigt som helst! Synd bara att marken var så hård att det just inte gick att göra något annat än att skritta.Men jag tror att både jag och hästen tyckte att det var rätt skönt...

Lördagkvällen blev ocxkså mycket mysigare än väntat, efter ett besök hos min mamma blev storasyster kvar där för övernattning med mormor, morfar och hund for nämligen iväg på långväga jaktprov med övernattning och allt. Jag och sambon störtade förbi närmaste mataffär, shoppade loss en massa delikatesser som böckling, rökta räkor (klart överreklamerat, orökta är mycket godare) och skagenröra. Sedan frossade vi framför tv:n. Lillasyster passade på att njuta av uppmärksamheten och ville bara sitta mitt emellan oss och pussas och kramas, hon har nästan aldrig förr varit ensam med sina föräldrar. Niomånadersbebisar har väldigt blöta pussar!

Söndagen kom med vackert väder och grävning, sambons rygg hade blivit helt bra! Jag och lillasyster for och hämtade storasyster och mormor, sedan for vi allihop till stallet. Jag red lite på gården, sedan fick mamma prova rida. Det gick riktigt bra, och hästen skötte sig. Jag galopperade lite till, jag har fått mersmak för det där med galopp och idag var jag inte alls nervös!

Inga kommentarer: