fredag 29 oktober 2010

Fredagsmys 3

Tre fina ljus har jag hunnit handla före jobbet idag. Dessutom 6 förpackningar värmeljus och ett antal gravljus/oljeljus. Här ska ingen vara mörkrädd!

Två veckor i rad har jag redovisat familjens "fredagsmys". Den här veckan startade fredagsmyset två timmar tidigare än planerat. Mitt under min svensklektion ringde mobilen (jag som ALDRIG har telefonen med mig på lektionerna i vanliga fall). Det var sambon som ynkligt berättade att han hade fått ryggskott, att han var hos sina föräldrar och att han inte visste hur han skulle få ut ungarna ur bilen när han han var hemma (farafar fick givetvis hjälpa till med att lasta in ungarna i bilen). Det var bara att avsluta dagen genom att skicka hem eleverna och sen fara hem själv för att befria barnen från fängelset i bilen. Inte för att det gick någon nöd på dem direkt...

Två bonustimmar på hemmaplan en fredageftermiddag satt faktiskt inte fel. Inte ofta man har anledning att vara hemma utan att det är något fel på en själv!! Eleverna blev inte heller ledsna över att vara tvungen att börja sitt höstlov två timmar tidigare än planerat..

Efter den hastiga inledningen på fredagsmyset har vi bara "softat" hela eftermiddagen. Dagens middag blev hemgjord pizza, sen har jag och barnen pusslat och pysslat till läggdags och nu ska jag ta min ljudbok i öronen och ta en promenad med hunden innan jag degar ihop totalt framför tv:n!

Inga kommentarer: