måndag 18 oktober 2010

Inte mycket pyssel, men lite!

En uppsättning sockar och vantar till lillasyster borde inte ha tagit längre tid att sticka än en vecka, men det har tagit sin modiga tid. Några vecka har de nästan färdiga vantarna legat och väntat på att få trådarna fästade. Förra veckan kom första snön och några minusgrader som envisades med att stanna kvar även på dagen. Men eftersom sambon är hemma på veckodagarna insåg jag inte riktigt det akuta med att ge lillasyster ett par vantar förrän på lördagen när vi var på stan och småhänderna var alldeles iskalla på den korta promenaden mellan bilen och alla affärer. Så på söndagen, efter att jag hade tagit på lillasyster overall, mössa och alla andra sovattiraljer, kom jag ihåg vantarna. Hon fick helt enkelt sitta med alla vinterkläderna på medan jag sydde fast trådarna. För en gångs skull har jag till och med tänkt på att matcha färgerna, lillasysters vinteroverall är också grå, vit och rosa. DET är jag stolt över att ha tänkt på!

Nästa projekt blir att sticka ett par vantar till storasyster, de blir inte färgmatchade, förmodligen inte ens med varandra... Där fick ni en liten cliffhanger!

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Rött för vänster och grönt för höger? Så som det var på cykelstyret när man var liten... ;-)