torsdag 14 oktober 2010

På allmän (nåja) begäran

På facebook kom en fråga efter jag hade publicerat mit förra inlägg här på bloggen. Frågan gällde stallet. Jag har faktiskt vait i stallet två gånger den här veckan, i måndags tillsammans med hela familjen och nu idag. Idag var ett extrapass eftersom hästens matte var bortrest. Hästen har fått ett läskigt sår på ett ben som inte har velat läka så till sist fick hon penicillin. Penicillin som skulle sprutas in... Jag har aldrig gett spruta förr, varken på folk eller fä och om sanningen ska fram har jag knappt fått någon spruta heller. Jag har fortfarnade inte gett någon spruta, frun i stallet som var rutinerad i sprutandets ädla konst kom nämligen ut och sprutade åt mig. Jag behövde bara hålla i. Det gick väldigt bra!

Planen var att jag skulle skritta ut på en liten tur men med en bunt orättade prov i jobbväskan fick planerna på ridning stryka på foten ganska snabbt. Istället tänkte jag ta liten promenad med hästen för att hon och jag skulle få röra lite på oss. Jag försökte men efter bara några hundra meter vände vi, nattens och förmiddagens snöstorm hade förvandlat vägarna till glas, jag vet inte vem som halkade mest, jag eller hästen...

Jag for hem istället, gav barnen välling som jag serverade till Martin Emtenäs i Mitt i naturen på ormjakt. För en gångs skul hittade han faktiskt det djuret han sökte... Sen blev det provrättning. Och lyckliga jag, det kommer inte in några nya rättningsuppgifter förrän på MÅNDAG! Nästa vecka ska dock två klassers prov rättas, utvecklingssamtalsomdömen till två klasser ska skrivas och artiklarna till senaste numret av skoltidningen ska läsas, rättas och betygsättas. Jag gillar att ha mycket att göra, äntligen känner man att man lever efter att ha känt sig mer eller mindre halvdöd i några år ;-)

Inga kommentarer: