måndag 11 oktober 2010

Oväntad familjeutflykt

Stalldag idag. Gissa om jag höll på att trilla av stolen när sambon föreslog att han och flickorna skulle följa med. Det passade riktigt bra, för hästen har ont i benet och skulle bara pysslas och promeneras med, ingen ridning alltså. Barnen har aldrig sett hästen i verkligheten, bara på bild men storasyster känner igen mina stallkläder och säger alltid "Mamma rida häst" när jag kommer upp från källaren i stallmundering.

Storasyster var dock inte alls jättesugen på att följa med till stallet och titta på hästen och det förstår jag för hon är livrädd för kor och andra stora djur och inte särskilt intresserad av djur i allmänhet heller. Lillasyster däremot visar redan andra takter och tycker att både hund och marsvin och sköldpaddor är jätteroliga.

I stallet var det samma sak. Storasyster satt i tryggt förvar i sin vagn och vägrade komma upp ens i famnen medan lillasyster var jättesur över att vara tvungen att sítta i vagn, hon hade nog helst velat sitta upp på hästen och rida ett varv eller två, nio månader gammal som hon är. Det fick hon inte, men väl känna och klappa på "poan". Vi tog en liten promenad också men barnen hade alldeles för lite kläder på sig och dessutom började de vara trötta så det blev en kort sväng.

Sambon blev riktigt charmad och ridsugen, så rätt vad det är blir det väl jag som får sitta hemma med barnen medan han far iväg och rider... I så fall skaffar jag motorcykel!

1 kommentar:

Anonym sa...

då kan han få en adrenalin kick, det skulle han behöva!!!ni kan ju fara på rid tur tillsammans jag ser erfter tjejerna *ler* /HP/faster