fredag 29 maj 2009

Kommunjoggen

Min kommun anordnar varje år ett mitionslopp för sina anställda. Igår var det dags för årets upplaga. 800 anmälda, från min skola var vi ett lag som hade anmält oss. Tävligen bestod av 5 knappa kilometers gå-lunka-löp och sedan fick alla lag en picknickkorg och det lottades ut priser till deltagarna. För första gången så vann faktist vårt lag ett pris, en kasse full med målar- och snickargrejer från en firma i stan. Jag kom hem med en tumstock, en bred fin pensel och ett par arbetshandskar modell lyxigare. Att det var modell lyxigare förstod jag när jag packade upp priserna hemma och sambon genast påstod att de satt som gjutna på honom. Han är handskfetichist, han släpar hem arbetshandskar i parti och minut, men nmin vinst ska han inte ha även om de är minst två storlekar för stora för mig.

Själva löpningen gick sådär från min sida. Det gick gruvligt tungt, och backarna, som visserligen är av det tuffare slaget blev för tuffa för mig igår. Jag var helt färdig när jag kom i mål, på en tid som var två minuter långsammare än vad jag sprang i mål på sist. För lite löpträning kan vara en bidragande orsak, förmodligen i kombination med att jag hade lite stick i halsen och frossa hela dagen igår. Om ni vill läsa artikeln i lokaltidningen och se bilder, klicka här.

Inga kommentarer: