onsdag 13 maj 2009

Ridning

Tre veckors ridning i rad! Och hästen är jättefin, hon lyder nästan mina tankar just nu. Förra tisdagen fick jag en ridlektion. Det har inte blivit många sedan bebisen föddes och jag fick mindre tid att rida, men det var väldigt kul att få en riktig genomkörare. Igår blev det en härlig skogstur, jag klättrade lite i ett grustag, experimenterade lite med att trava i öppna, ett moment som inte gick så lysande på min ridlektion, så jag passade på att träna lite i ensamhet.

Det enda tråkiga var att jag hade glömt mobilen hemma, när man inte har den med upptäcker man hur mycket man använder den, fast jag tror att jag aldrig anväänder den. Igår hade jag både velat knäppa någon härlig bild hit till bloggen och ringa till hästägaren, hästarna hade nämligen inte fått någon mat på hela dagen och inget nytt hö hade kommit heller. Dessutom var jag dålig på att hitta grejerna jag sökte. Som tur var så ordnade allt sig ändå (förutom fotona, de får ni klara er utan). Ikväll ska jag jobba men en liten löprunda ska jag allt hinna med hade jag tänkt!

Inga kommentarer: