torsdag 21 maj 2009

Cykeltur

Idag anordnade Korpen ett motionslopp eller vad man ska kalla det, på cykel runt fjärden vi bor vid, en sträcka på ca 3,5 mil. Svägerskan C var inte svår att få med, så klockan 11 möttes vi vid macken för en 4 timmars cykeltur. Givetvis var det inklusiven två fikapauser och en matpaus. Effektiv tid cyklade vi kanske 2½ timme i behagligt tempo.


Turen startar i stan och går sedan runt genom några av de viktigaste stadsdelarna och några av de största byarna. Vi hakade på hemfrån och löste alltså startkort efter mer än halva rundan. Då var klockan drygt 12 och min mage kurrade rejält. Snabbt ringde vi efter svägerskan Å som lunchsällskap, sedan åt vi tacotallrik på det enda öppna matstället vi hittade i stan. Inte trodde jag att kristi himmelsfärdsafton var en så stor högtid att till och med snabbmatshaken var stängda.


Vädret var härligt men givetvis var det motvind under halva sträckan. Som tur är var det på första halvan av loppet och inte i slutet. Att min rumpa kände av tisdagens ridtur upptäckte jag redan när jag satte mig på cykeln, det kommer att ta någon dag innan den är återställd igen... Det kändes att jag inte direkt har cyklat i vår, inte bara i rumpan utan även på flåset.

Fikapaus vid vattnet, vi syns inte på bilden.

Inga kommentarer: