lördag 25 april 2009

Loppisrunda

Fina fotogen- och oljelampor är en av mina hemliga passioner. Den här ska Lillisen få ha i sitt rum.


Ett säkert vårtecken är Lions årliga loppis som troget återkommer i april-maj varje år. Förra året missade jag den, då hade jag en liten nyfödd Lillis och jag var alldeles skakig och matt efter blodförlust så då tänkte jag inte alls på loppis (eller kanske blev det en jättekortis ändå när jag tänker efter...?). I år tog jag igen det rejält. Jag och svägerskan C, den enda som är tillräckligt tålmodig för att orka detaljgranska varje bord, hann med både den stora Lionsloppisen och efter den en mindre loppis i min konfirmationskyrka. I kyrkan blev det bara en toscatårta och den är redan uppäten, men på Lionsloppisen blev det allt detta:




Små portionsformar för muffins och efterrätter samt en massa små pepparkaksformar, min andra passion. När är det jul igen?


En grillpanna i gjutjärn. Jag hade faktiskt ingen och jag gillar gjutjärn bättre än teflonaktiga material.


En mysig sagofåtölj tiill Lillisens rum. Och ja, den rymdes faktiskt i bilen!

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Visst vet du om att det är stor loppis på Arcus den 9 maj? Det blir kul!

Lisse sa...

Är det då? Jag vet att det brukar vara en på arcus, men jag visste inte när. Undrade just när den kunde tänkas vara. Där har jag fyndat en hundsäng en gång.

Agata sa...

Vilken fin lykta! Såna har jag också svårt att gå förbi på loppis!