söndag 17 juli 2011

Vilken makalös sommardag!


Idag har jag bara gjort sånt som jag på vintrarna tänker att man ska göra varje dag på somrarna, men som man i verkligheten sällan gör. Jag har städat lite lagom så att det faktiskt känns riktigt sommarfräscht härhemma, hängt ut sängkläder på tork i solskenet, druckit saft och bullar i bersån, hälsat på hästen och borstat lite (tyvärr ingen ridtur idag, jag försökte övertala storasyster att pröva, men hon avböjde den här gången också), sedan blev det några eftermiddagstimmar på stranden, korv och pulvermos till middag, besök av svägerksan M med kusinerna S med lite mer fika i bersån och nu trötta barn som ligger tyst och snällt i sina sängar och jag ska lägga mig på soffan med en tekopp och en bra bok. En bra dag behöver inte vara en så märkvärdig dag! 

Tänk att förutsättningarna för en sån dag bara är två, solsken och ledighet, men ack så svåra att få till vissa somrar, men inte den här. Än så länge har solskensdagarna bara avlöst varandra, precis lagom uppblandade med några molniga dagar så man hinner baka de där bullarna som ska fikas i bersån. Nu räknar jag ner dagarna till sambon också får semester. Då kommer mina dagar att se lite annorlunda ut, men de kommer att vara minst lika bra!

Inga kommentarer: