lördag 9 juli 2011

I flygande fläng

Några bräder till har jag fått dit efter att den här bilden togs. Nu är det panel upp till den lilla fyrkanten under nockåsen.

Mycket kommande och farande har varit den senaste veckan. Jag och barnen har rantat fram och tillbaka och kors och tvärs. Till slut var jag helt snurrig av allt packande och farande. När jag skulle sväng nummer två till stugan glömde jag att packa alla storasysters kläder i hastigheten. Tur att det finns tvättmaskin i stugan. Och att jag inte är så duktig på att packa upp när jag kommer hem, det låg en långärmad tröja och ett par långbyxor i väskan som tur var!  Som bevis på hur mycket jag har flängt så kan jag berätta att jag lyssnade ut en ljudbok på tre dagar bara i bilen! Recension kommer som vanligt, ska bara hinna skriva ner den!

I stugan är det så klart byggande som står på agendan. Det är panelspikande under gavelspetsarna som har varit dessa dagars projekt. Det tog slut när jag kom upp under taknocken där en ventil ska sitta. Att köra motorsågen genom en flera decimeter tjock timmervägg, det överlåter jag åt andra. Istället har jag ägnat mig åt den oerhört trista och betungande(?) sysslan att läsa inredningstidningar och försöka bestämma vilket tak vi ska ha. Efter en del funderande fram och tillbaka, mycket bläddrande och många kloka smakråd har vi betämt oss för att det blir vitmålad råspont. Det kommer att bli bra och det var inte för att det är det billigaste alternativet vi valde det utan för att det dessutom blir det snyggaste (tror vi).^Återigen känner jag mig ganska nöjd med att ha billig smak!

En ny erfarenhet har jag också gjort, nu vet jag hur det känns att ramla ner från en ställning. Jag trampade nämligen utanför en 1,5 m hög ställning när jag skulle isolera och plasta. Som tur var hann jag ta fast mig, det var bara det att det inte hjälpte, för ställningen följde med i fallet. Den fungerade som en fallskärm och gjorde att jag hann parera fallet så den värsta skadan var en bruten tumnagel (alla tjejer vet hur ont det gör) dessutom är jag gul och blå och grön på hela kroppen.

Så här ser min vad ut efter fallet.

Inga kommentarer: