söndag 10 juli 2011

Loppislördag

Jag och lillasyster har varit på loppis i hettan. Dagens fynd är nog det mest groteska jag någonsin har fyndat och förmodligen kommer att fynda! Ett torkat gäddhuvud monterat som en trofé. Fråga mig inte vad jag ska ha det till! Kanske får det skrämma bort inbrottstjuvar i stugan?



Jämför med bilnyckeln!



Jag fyndade lite annat också, bland annat två små trasdockor. Det var främst tänkt till Lillasyster, hon tycker så mycket små mjuka dockor men hon har inte haft någon egen förrän idag. Hon blev jätteglad och har burit omkring på sin lilla docka hela dagen. Storasyster fick den andra dockan för rättvisans skull.



Det här är lillasysters docka. Storasysters är likadan fast med röda kläder.
En fin uppslagsbok i nyskick för barn om all världens djur fick också följa med hem. Storasyster tyckte att den var väldigt spännande och intressant. Risken är väl bara att boken kommer att vara sönderläst redan innan barnen kan läsa på riktigt. Samtidigt vill jag inte undanhålla en så fin bok för storasyster nu när hon är intresserad. Hon får titta fritt i den nu så får jag hoppas att jag kommer över ett nytt ex när den här är sönderläst. Det är ju ingen glädje i böcker som man inte får använda...





Så här ser den ut, boken.

 
I boken finns både vilda djur från hela världen och även tamdjur med jättefina bilder!

Inga kommentarer: