söndag 24 juli 2011

Femma!

Igår var det hembygddag i byn där stugan ligger. Paltlunch med våffelefterrätt och på det lite loppis. Mormodern hade ett stort arbete med att ta sina barnbarn runt på loppisen för att alla skulle få välja var sin sak. Storasyster valde en hund i bur (jag vet att de heter nåt flashigt på engelska men jag minns inte vad), lillasyster såg genast potentialen i själva buren som förvaringsplats  för kottar. Lillsasýstern själv fick två stycken "Hugosar". Hon har nämligen precis lärt sig att säga Hugo, som vår stora sköldpadda heter, och hon är väldigt intresserad av allt vad sköldpaddor heter just nu.

Efter den rejält stadiga lunchen kunde jag inte motstå att testa mina luftgevärsskyttetalanger. Det är flera år sedan jag sköt sist, men jag tror att Palten och våfflorna gjorde handen lite stadigare för jag lyckades skjuta till mig en delad fjärdeplats. Tyvärr så höll inte nerverna för en särskjutning, så jag slutade med en femteplats. Priset blev en multitång, perfekt både när man ska bygga marsvinsburar och om jag skulle få för mig att testa luffarslöjd någon gång.
Faktiskt mitt livs andra skyttepris. Förra gången vann jag en mugg...

Inga kommentarer: