måndag 25 juli 2011

Armband


Ganska snyggt om jag får säga det själv. Men nog hade det varit ännu tjusigare med guldtråd!

Har man skjutit till sig en tång är det klart att man måste använda den! Jag testade förrst att göra en sån där söt trådängel, men jag insåg att för att göra en ängel i tråd är det minsta kravet att man åtminstone vet hur en ängel ser ut, och det visste inte jag, visade det sig. Flopp alltså!

Efter en del surfande hittade jag en beskrivning på hur man gör ett armband, egyptiskt kallades det, men jag tycker att det ser minst lika fornnordiskt ut som egyptiskt. Några timmars knåpande senare så blev det faktiskt färdigt. Det var ett enkelt pyssel, en rulle tråd av önskad metall (jag använde hederlig järntråd) en plattång och en rundtång (heter det så måntro?) Det trixigaste var att göra länkarna ungefär likadana men efter en stund så fick jag in "snitsen".

Extra nöjd är jag med haken, för den designade jag alldeles själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt!!! Är lite sugen själv på att prova

Kicki O sa...

Kul!
Du har många kreativa förmågor!