tisdag 31 maj 2011

Har inte tid att blogga idag...

...jag har fullt upp med att virka på min hjärtekatt.

Men alla som har undrat hur man får bort den bruna smutsranden i toalettstolen kan nu sluta undra för här kommer lösningen:

Rengör toalettstolen på ditt vanliga sätt. Spola i toalettstolen så att porslinet blir fuktigt. Strö på ett lager citronsyra och sedan ett lager bikarbonat på det bruna. Det börjar fräsa och sedan går smutsen upp i rök. Det är som trolleri men alldeles sant!Om jag hade vetat vilken effekt det hade skulle jag ha filmat och visat er!

Nästa gång ska jag testa att plumsa ner en eller några c-vitaminbrus i toalettstolen, de borde innehålla ungefär samma ingredienser eller??

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Fast de kanske är lite snällare? Hoppas jag, som dricker mycket c-vitamin. Inte för att jag tror att jag behöver det, men för att det är beroendeframkallande gott.