onsdag 25 maj 2011

Sent eller tidigt ute?


Garnet heter Järbo Raggi färg 1539. Knapparna är små rosa hjärtan (valda av storasyster) 


Nu har det hänt! Äntligen har jag fått tummen ur och fixat det sista på lillasysters stickade vinteroverall. Inte för att det finns någon vinter i sikte längre men ändock, den är klar och nu kan jag med gott samvete fortsätta med nya projekt. Det var ren tur att jag hittade igen knapparna, de hade jag satt på ett bra ställe så att inte barnen skulle leka med dem. Problemet var att jag inte kom ihåg vilket av alla mina bra ställen jag hade lagt dem på. Nåväl, till slut hittade jag dem så nu är min skapelse äntligen, äntligen klar.

Lite synd att det inte är vinter för den sitter alldeles perfekt på lillasystern. Tyvärr innebär ju det att den kommer att vara för liten till hösten...

Nästa projekt blir ett virkprojekt. Kanske en hjärtekatt. Min plan var egentligen att jag för rättvisans skull skulle virka en prinsesskrona till storasyster, som komplement till lillasysters zebramössa. Men när jag stolt kläckte min idé till storasyster blev svaret ett mycket bestämt:
-Nej mamma! Jag lill inte ha en prinsesskrona!
-Men det är jättefint, är du riktigt säker på att du inte vill ha en prinsesskrona?
-Nej mamma! Jag LILL inte ha en prinsesskrona!

Då är det säkrast att lyda då...

1 kommentar:

Anonym sa...

Den blev jättefin och snart blir det vinter och kallt igen.