onsdag 11 maj 2011

Åter en karl i huset!

Sambon kom hem igår efter en vecka med jobb längst upp i nordligaste fjällvärlden. Kul att kunna bjuda honom på björkarnas musöron och grönskande gräsmattor! Jag har inget emot att vara ensam hemma det enda jag saknar är att kunna ta en promenad med hunden på kvällarna. Framför allt den här årstiden när kvällarna är så långa och underbart vackra.

I stället får man hitta på andra saker. Jag och flickorna har passat på att göra sådant som pappan i huset inte är så intresserad av. En kväll var vi ute på fågelskådning, en annan kväll var vi ute och krattade och fixade på tomten så länge att kvällsbadet knappt hanns med. Igår var vi på stan och investerade i en ny vårgarderob till flickorna. Sen skulle vi avsluta med en mjukglass innan vi skulle hem och ta emot pappan som var på ingång. Men ett telefonsamtal senare visade det sig att han var närmare än vi trodde däremot hade han inte ätit middag så vi träffades på hamburgerrestaurangen istället. Gissa om det var två glada flickor som såg "vitbilen" svänga in på parkeringen!

Den stora nackdelen med att vara ensam vuxen är som sagt att jag inte kommer ut på kvällarna. Därför är det just vad jag har tagit igen ikväll. Först en härlig ridtur i skogen och sedan en skön promenad med hunden i vårkvällen. Och en sambo som väntar hemma i soffan. Bättre kan det inte bli :-)

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Kalas! Vad skönt att ni får lite tid ihop nu och att det dessutom blir egentid också!