torsdag 26 maj 2011

Solskenskväll

De senaste veckorna har vädret varit ganska kallt och dassigt på dagarna och riktigt underbart soligt och varmt på kvällarna. Under mina ensamma veckor har jag lite svårt att njuta av de fina kvällarna även om jag har försökt gå ut och pyssla lite på tomten efter att barnen har somnat. Nu har sambon hemmavecka och då är det mycket som ska hinnas med. Igår var jag ute på en underbart härlig ridtur i skogen och efter det var sambon och jag ute och pysslade med lite av varje. För min del innebär utepyssel mest att hänga, vika och ta in tvätt. Sambon bökade i jorden för att fixa till gräsmattan efter bergvärmeborrningen i höstas.

Idag har vi varit sociala och hälsat på mina föräldrar. När vi var nästan hemma kom vi på att vi skulle ta en geocashe som vi var på väg att ta flera gånger förra sommaren men som vi av olika anledningar aldrig tog. En härlig skogspromenad, precis lagom lång för storasyster att gå, kanske en kilometer sammanlagt dessutom fick hon en liten skatt som belöning. Lillasyster gick faktiskt också en ganska bra bit, det tar sig med promenerandet!

Om vädret är fint och framför allt inte blåsigt, ska jag cykla till jobbet imorgon! Jag har en ljudbok som jag måste lyssna klart på, då passar en halvtimmes cykling  morgon och eftermiddag perfekt!

Inga kommentarer: