söndag 15 maj 2011

Stughelg igen

Ytterligare en stughelg till handlingarna. Den här gången for vi helt oplanerat dit redan på fredagkväll. Meningen var att det skulle byggas en del, men byggilet var inte så långvarigt och när bästa bersikanerna ringde och ville komma och hälsa på så var det ett välkommet avbrott i byggandet! Storasyster fick en födelsedagspresent i efterskott, eller egntligen två, en burk för utflyktsmackorna och en insektsburk med förstoringsglas till lock. Den hann invigas med många infångade myror. Det påminde mig om min barndom när jag och bästa kompisen byggde legohus, sen fångade vi flugor som vi mycket osofistikerat tämjde genom att rycka vingarna av dem. Så fick de agera legogubbarnas hundar. Usch, jag får dåligt samvete när jag tänker på det. Om mina barn får sådana idéer kommer jag att bli riktigt arg på dem. Undra om klickerträning fungerar på flugor förresten?

Ett besök hos svåger och svägerska hanns också med under lördagen plus grillning och melodifestival, så då förstår ni hur högt vi prioriterade stugbyggande den här helgen.

Idag for vi hem tidigt från stugan och efter lite lunch så passade vi på att fara in till stan. Innan vi for så tänkte jag högt att hoppas vi inte träffar någon vi känner, för jag var inte direkt nyduschad med doft av nyponros efter en helg i husvagn. Givetvis träffade vi på några bekanta som vi dessutom fikade med. Så trevligt men nog hade det känts ännu bättre om inte håret hade hängt i stripor och jackan stunkit av brandrök... Men ränner man ut på stan innan man har duschat får man skylla sig själv! Klart kan då konstateras att jag inte hör till dem som känner sig tvingad att sminka sig och klä upp sig för att gå på byaica...

Inga kommentarer: