lördag 5 juni 2010

Pyssel

Plockade fram lilla pyssellådan igår tillsammans med storasyster och lilla kusinen S. Vi ska döpa lillasyster och då tänkte jag göra några ljuslyktor i samma stil som servetterna. Jag målade vanliga glasburkar med vitt frostlack för glas, sedan klippte jag ut hjärtan från servetterna vi ska ha på dopet och klibbade fast i det våta lacket. Sedan penslade jag på mer lack och som grädde på moset rejält med rosa och rött glitter.

Mina burkar

Barnen var betydligt mer kreativa än mig. De ville att färgen skulle täcka bättre, så de målade sina burkar med allmogefärg innan de dekorerade.

Lilla kusinen S 5 år är designern till de här burkarna. Ett tjockt lager med gult och rosa glitter på den vänstra ch servetthjärtan på den högra. Lägg märke till nyckeln på locket!


Vår egen tvååriga stoasyster har gjort dessa burkar. En med glitter och en med grå bakgrund och sådana där pappdekorationer som är tänkta till scrapbooking, de har säkert nåt flashigt namn på engelska. När burkens yta inte räckte till för alla som hon ville rymma så satte hon helt enkelt flera på varandra. Tydligen är inte syftet att dekorationerna ska synas utan att de ska finnas där!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vi har ju allt bra kreativa barn! Härligt att se! Mia