onsdag 9 september 2009

Paket


Hur kan dessa Pocket och prassel-paket alltid komma när det känns som om de bäst behövs? Kanske för att man alltid behöver ett trevligt paket? Idag låg det där i brevlådan och väntade på mig när jag och Lillisen kom hem från badhuset. Det ösregnade, stormade och var sådär allmänt ruggigt och jag var skönt avslappnad efter en timme i varmvattenspool och bastu. Vad kan då vara trevligare än att få ett paket med en förhoppningsvis bra bok, en stor chokladkaka och flera påsar Cappucino med tobleronesmak? Jag har inte läst boken och inte hört talas om varken den eller författaren så det ska bli en intressant bekantskap! Nu måste jag skynda mig att läsa ut Eldflugornas sommar som ligger på soffarmstödet för tillfället! Visst är det ett underbart möbelmode med breda härliga armstöd som både funkar som sittplats, tekoppshållare och bok-jag-läser-just-nu-plats!!


Tusen tack hemliga bokvän för det fina paketet!

3 kommentarer:

Din hemliga bokvän sa...

Åh så bra att det kommit fram och härligt att du blev glad! Får hoppas boken faller dig i smaken! Nu ska jag börja fundera ut nästa paket ;)

Anonym sa...

Jag är inte din nuvarande hemliga bokvän, utan en av dina gamla - Oprahbloggen:-)
Kan bara gratulera till att du fått en bra bok! Gillade den jättemycket när jag läste den.
Ha det gott
Kram
Annelie

Lisse sa...

Äntligen fick jag veta vem du var!