onsdag 23 september 2009

Garnnystanet slut




Eller förvandlat rättare sagt. Från ett vanligt, lite lilaspräckligt garnnystan till ett höstkit åt Lillisen, ett par vantar, de har ni redan sett, och nu också ett par sockar.




Nu har jag gett mig ikast med en av böckerna jag lånade på bibblan igår, sticka tomar, trollkarlar och dockor eller nåt sånt hette den. Jag har påbörjat en pingvin, men jag inser redan att det där är inget för mig, alldeles för många delar som ska sys ihop efter att de är stickade. Då är det väl bättre att att skaffa lite coola tyger och sy direkt istället? Dessutom skulle det broderas och grejas, nej det kändes jobbigt, tur att jag bara har lånat boken och inte köpt den!

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Väldigt trendigt och snyggt!

Du har väl sett "räddisarna" som "Jag blommar" har? En sån skulle jag sy om jag hade en liten hemma; inte prick likadan - men med inspiration av! Man kan bara inte sy fel eller fult! Tror jag. ;-)

Lisse sa...

Jo, jag tror att jag vet vilka du menar. jo, det skulle vara roligare.

Catta sa...

Jag blev lite orolig- trots att jag sett alstren- att din kära lilla tös hade pysslat på egen hand med ditt garn =P Dom blev jättesnygga!
Kram C