onsdag 2 september 2009

Lunchsallad med festivalfynd

Inköpen från matfestivalen blev en god lunchsallad några dagar senare. Givetvis hann jag äta upp salladen innan jag kom på att jag borde ha fotat den... Egentligen tycker jag inte om att ha recept på sallader, man kan anpassa dem efter vad man har hemma, så se det här som en inspiration. Mängderna är inte exakta utan du får själv anpassa den efter hur hungrig du är och vad du har hemma i kylen...

Lunchsallad 1 pers

1 stor rödbeta
5 salladsblad
1/4 paprika
1 tomat
1 soltorkad tomat i olja
5 oliver
marinerad fetaost
pesto

Skala och skär rödbetan i cm-tjocka skivor. Koka i lättsaltat vatten ca 10 min eller till den är mjuk med tuggmotstånd. Häl av kokvattnet och lägg i salladen. Det är gott om den är varm.

Varva övriga ingredienser på en tallrik lägg på rödbetan när den är färdigkokt, droppa över pesto på toppen. Servera med god dryck och ett gott bröd.

Inga kommentarer: