söndag 7 augusti 2011

Fiksketur eller fiskelycka?

Några dagar sen jag bloggade senast. Det beror på att jag har varit ute olika äventyr och skaffat ämnen att blogga om! Torsdag var pengabrännardag. Jag köpte en ny mobiltelefon sambon en en bösskolv och för att kunna montera den så behövdes tydligen en Dremel (nåt sorts verktyg som man putsar och grejar med) och jag fick ett paket  med lite nya ridkläder, ett par överdragsbyxor och ett regnställ. Sedan blev det så fullt upp att jag har inte ens hunnit starta datorn för att föra över telefonboken från min gamla mobil. Idag när mobilen ringde så förstod jag inte ens vad det var som lät...


En stubbe - passar alla!

Under helgen drog vi iväg till stugan för att göra en byggrusch. Det kommer ett inlägg om vad denna helg gav på byggfronten. På lördageftermiddag kom bästa bersikanarna upp till stugan och vi tog byggpaus för en liten fisktur. Stället som vi skulle till var upptaget men det blev mysigt ändå. Tyvärr bara en enda fisk på hela sällskapet... När jag skulle vara modern och skriva om fisketuren med mobilen på facebook så visade det sig att telefonen hade egna idéer om vad jag skulle skriva. Istället för att skriva att fisklyckan var dålig skrev telefoneländet att fisketuren var dålig - två gånger dessutom... Tänk att ordet tur och lycka har så olika betydelser... Barnen hittade en stor sten och där lekte de hur länge som helst.


Middag i skogen, dene nda restaurangen som får ALL mat att smaka gott!
På vägen hem skulle jag och sambon visa några bra geocachear. Snopet. Den jättefina som vi tog förra gången vi var i stugan var helt borta och stället var nu fullt med glas och inte alls så fint som sist. Den andra cachen vi skulle visa gick inte att komma åt, det var lite mer väntat. Ingen cachelycka heller alltså. Men sällskapet var desto trevligare och det är ju det som räknas! Vädret var också trevligt, regnet höll sig på avstånd tills vi kom hem! Och nu när jag har nya regnkläder får det gärna regna!

Inga kommentarer: