söndag 14 augusti 2011

Det hopar sig

Nu har jag så väldigt mycket att skriva om ingen att jag knappt kan välja. Igår kväll blev min virkade kökshandduk klar. Jag följde beskrivningen till punkt och pricka och det blev ingen kökshandduk, men en väldigt perfekt grytlapp. Inte vet jag var felet var, jag eller beskrivningen?

På förmiddagen kokade jag röd vinbärssaft. Medan saftmajan puttrade på spisen stressade jag iväg och handlade. Inte bara sockret som behövdes till saften utan en hel veckohandling. När jag kom hem visade det sig att jag kanske hade haft lite väl bråttom. Byabutiken hade annonserat om extrapris på 6 kilo socker. När jag kom hem visade det sig att jag hade plockat ner 6 påsar socker i kundvagnen, dvs 12 kilo! Det kommer nog att räcka till nästa års saft- och syltil också...

Dagens bästa var ändå bokcirkeln. Nästan fyra timmar flög iväg innan vi hade avhandlat allt som har hänt i sommar och då blev det ändå stressigt på slutet. Tänk vad livet kan hinna förändras under en sommar. Vi fick i vanlig ordning god mat, efterrätten var Ernsts panna cotta med basilika och glaserade tomater. Mycket godare än man kan tro, och en riktig höjdare till kaffe. Ett dopp i värdinnans pool hann jag också med. Också en del bokprat. Vi hade boktips av sommarens bokskörd för oss var och en. Sedan avslutade vi med ett boklotteri. Jag hade missat den detaljen och eftersom jag nästan bara har läst låneböcker samt lyssnat på och läst elektroniska böcker i sommar hade jag bara en fysisk bok med mig, kvällstidningsbilagan 80 grader från varmvattnet som har hängt med både till Abisko, stugan och akuten, väl tummad med andra ord. Kändes inte så kul att lotta ut... men jag tyckte i alla fall om boken, så det var ingen nitlott på det sättet...

Imorgon börjar allvaret med jobb och dagis. Tre ryggsäckar är packade, en till varje flicka. Min packning var svårast, jag var tvungen att hitta en lösning för att transportera den nya datorn fram och tillbaka till jobbet. Det blev ryggsäckslösning på det, det blir nog bra! För att fira hösten ska sätta igång att sticka tjocksockar till storasyster nu! Rosa såklart!

Inga kommentarer: