onsdag 29 december 2010

Skatvantarna!

 Garnet är Järbos Fuga, färgerna heter svart och hortensia.


Nu ska ni få se dem! Mina omtalade skatvantar. Det har inte gått fort, och konsten att riva upp har jag fått öva på rejält, men nu är de äntligen färdigstickade. Jag blev riktigt nöjd, de känns väldigt tjocka och varma tack vare att de är stickade i två färger, de är liksom dubbla. Lite bubbliga blev de, jag vet inte om det beror på att jag har hållit i garnet för hårt eller om det helt enkelt beror på själva garnkvaliteten, kanske vart garnet lite för elastiskt. Men visst är det bittert när man hittar på ett projekt för att göra sig av med restgarner och så räcker de inte så man måste komplettera och köpa mer garn. Så nu har jag mer rosa garn kvar än vad jag hade innan jag började sticka. 


Närbild av själva mönstret

Och nä, jag har inte nyttjat mitt träningskort ännu.

4 kommentarer:

Matte Hartman sa...

Ingen träning kanske men roligt hade du väl istället ;)

Maud/En bok om dagen sa...

Snygga! Jag har också lust att sticka tvåfärgat igen - det är eviga tider sedan jag gjorde det. Först måste jag bara bli klar med sockarna...

Kicki O sa...

Vilket jobb du har lagt ner! Jättesnygga!

Ingela sa...

Snygga! :) Jag hade nog gett upp efter första vanten :/