söndag 12 december 2010

Hotellweekend

Den här helgen har vi tillbringat på ett hotell med riktigt vacker utsikt! Ett dignande julbord men alla möjliga delikatesser, lite bastu och relax, mycket umgänge med stora familjen och en lillasyster som underhöll (?) hela hotellmatsalen. Däremot funderar jag fortfarande på om Ris a' la Maltan skulle smaka salt eller om kocken hade tagit fel? Även om jag brukar gilla att testa nya smaker så kan jag meddela att saltad Ris a' la Malta inte var min grej. Men det gjorde inget för det fanns så mycket annat gott att äta.

Trött är jag fortfarande, men när älsklingssambon gav mig sovmorgon och bjöd på lördagsfrukost så fick jag faktiskt tillbaka lite energi. Att jag sen vaknade kl 3 i natt och låg och väntade på att Lillasyster skulle vilja ha nattvällning, ända tills hon vaknade kl 5.45, det är ju ingens fel...

Nu går jag hur som helst in i den riktiga slutspurten, denna vecka ska allt orättat rättas, sen ska betygen sättas. Dessutom ska tredje uppgiften till jobbets datakurs göras (helst i god tid före fredag....) och alla julklappar köpas. Att julstäda akvariet så att sköldpaddorna får julfint, det prioriterar jag bort till mellandagarna, även om det är i högsta grad nödvändigt. Sådana bagateller som att vattna blommorna, handla mat och annat världsligt, det prioriteras bort direkt. Jag är faktiskt inte helt okej efter min penicillinkur än, men att fara tillbaka till vårdcentralen för att kolla upp om kuren tog som den skulle, det går helt enkelt inte att klämma in just nu... Men överlever jag bara den här veckan, då är det lugna gatan i tre veckor sen! Så lugnt som det nu blir med sambo och två ungar hemma....

2 kommentarer:

Catta sa...

Skickar en massa energi till dig från mig! (Inte för att jag har överskott av den varan, men du behöver lite)
Kram Catta

Lisse sa...

Tack ska du ha. Jag har faktiskt hunnit beta av en hel del de senaste två dagarna, så nu ligger jag före i tidsplanen helt plötsligt! Tänk vad effektiv man blir när man har mycket att göra!