söndag 26 december 2010

Frikort

Snälla systerdottern har gett mig en gratisvecka på Den Stora Träningsanläggningen i stan. Smart som jag var valde jag att min vecka från juldagen till nyarsafton eftersom vi är lediga nu och ska ingen särskild stans förrän till nyår. Dessutom brukar det ju ofta vara kallt den här årstiden (någon som har märkt av det?). Allt julgodis ska motioneras bort, ja, en helt perfekt vecka alltså! Igår började min frivecka. Det firade jag genom att dricka julklappsskumpa och bada bubbelbad med sambon. Ingen träning alls alltså. Nåväl friska tag idag....

Idag var vi bortbjudna på julmiddag hos svägerskan H med familj. Perfekt att fara och träna efter middagen när barnen har kommit i säng! Jo det var det... Temperaturen visade på bara -10 grader. Inte kan man slösa bort en så vacker kväll inne i en svettig träningslokal. Nej, det blev fram med skidorna och en tur på ett helt opreparerat längdspår (eller vad man nu ska kalla det eftersom det inte fanns något spår). En riktigt härlig premiärtur för året hur som helst. Glidet var lite si och så, kanske för generöst med fästvalla, för inte kan jag väl ha blivit tyngre sen förra vintern???

Imorgon är det måndag = riddag, då har jag absolut inte tid för någon annan träning. Förutom kanske en tur med hund och barn och pulka och spark under dagen. Till någon Träningsanläggning kommer jag knappast att ta mig... Om jag känner mig själv rätt så kommer jag att träna mer än på länge den här veckan tack vare mitt frikort, men förmodligen kommer jag även efter att den här veckan är slut inte att ha prövar att ha tränat på någon anläggning. Dessutom lyckades jag boka in min frivecka just den veckan när systerdottern som gav mig veckan är utomlands, så jag kan inte räkna med någon draghjälp av henne heller...

Inga kommentarer: