onsdag 15 december 2010

Vilket ekipage!

Termometern visade plötsligt på "ynka" -8 grader ikväll och en snabb blick få facebook visar att det minsann inte bara är jag som har längtat ut, var och varannan verkar ha passat på att vara ute på promenad ikväll. Jag måste dock ha stått för ett av de mer originella ekipagen den här här kvällen. Jag ville ut och ungarna var i stort behov av lite frisk luft och fysisk aktivitet. Fram med draglina och bälte, bob, spark med sparklåda, på med kläder på alla inblandade sen gick vi ut. Först åkte vi lite kana på garageslänten sen lastade jag lillasyster i sparklådan, storasyster på boben under stora protester, hon ville också åka sparklåda men med en väl avvägd blandning av utpressning och hot så ville hon till sist åka bob. Hunden skulle först få gå lös, men hon fick så mycket spring i benen när hon såg sparken att hon var totalt oregerlig, så hon fick gå i koppel. Alltså, en spark med sparklåda, hund, lina runt midjan med bob på släp, nog lär jag vara dagens samtalsämne i byn, men dagens motion är då fixad....

Kommentaren "Vilket ekipage!" den kom från en granne som vi mötte på vår lilla utflykt och säger det mesta.

1 kommentar:

Catta sa...

Ett riktigt "tattarlass", men vad gör man inte för lite frisk luft??
Kram Catta