tisdag 14 december 2010

Ruggigt effektiv!


Ja, det är faktiskt som jag skrev i kommentaren till mitt förra inlägg, man blir ruggigt effektiv av att ha fullt schema. De senaste två dagarna har jag hunnit bocka av en hel del av allt jag hade på att-göralistan den här veckan. Rättningen är rättad, datakursen gjord, inlämnad och faktiskt till och med godkänd (inte bara jag är tydligen effektiv den här veckan), betygen har kommit en bra bit på väg även om jag har en del finlir kvar innan jag är helt nöjd. Det betyder att jag redan idag har hunnit en bra bit in i det som var planerat till torsdag. Detta har i sig medfört att jag faktiskt har fått sikte på en lucka när det kan bli möjligt att klämma in lite sista-minuten-klappar. Dessutom klickade jag hem två svåra julklappar igår på nätet. Förhoppningsvis har jag dem i postlådan i slutet av veckan.



Som bonus har jag hunnit baka en banankaka och tre plåtar pepparkakaor med storasyster här på kvällskvisten. Och klockan är inte mer än att jag faktiskt skulle hinna ut med hunden också. Men det stryker jag, -21 grader är för kallt, både för mig och hunden. Istället ska jag bestämma mig för om jag ska ta fram skatstickningen (som har stått sorgligt stilla i någon vecka) eller om jag ska leta reda på någon bra bok att läsa?

1 kommentar:

Ingela sa...

Pjuu, jag blev trött av att bara läsa allt det där ;)