onsdag 12 augusti 2009

Sommarens första pyssel

Sandlåda med flyttbara bänkar

Undersidan av bänken


Jo, det är faktiskt sant, jag har inte pysslat någonting alls den här sommaren, om man inte räknar stugbygget, det är ju ett jättepyssel. Jag har inte haft någon som helst pysselinspiration över huvud taget.



Nu kanske den börjar komma tillbaka, idag har Lillisens sandlåda äntligen blivit klar. Den är tillverkad av en vanlig pallkrage, ni vet en sån där som man brukar odla i. I botten ligger viraduk och sedan har jag bara skottat i sand. Lillisen ínvigde sandlådan redan efter första spadtaget sand, så när lådan var klar var hon redan löess att leka i den... Det är inte så roliga kanter på en pallkrage så fö att få sittbänkar/bord så gjorde jag en egen lösning. En pallkrage är ju inte så stor, därför gjorde jag läsa bänkar av två plankor som jag spikade fast ribbor under som "stoppar". Då kan bänkarna flyttas runt i sandlådan eller tas bort helt om de är i vägen. Lillisen uppskattade lösningen direkt, hon satt på en och hade den andra som bord så mdet var nog en bra lösning verkade det som.

1 kommentar:

Catta sa...

Praktisk lösning, då har även du något att sitta på!
Ska kolla in utbytet nu.
KRam Catta