måndag 17 augusti 2009

Fullspäckad helg

I lördags var jag på bröllop! Det är minsann inte varje helg man har det nöjet. Och det är definitivt inte varje helg det är ens egen bror som gifter sig. Det var ett enormt vackert bröllop, både bruden och brudgummen var jättevackra, maten var superb och de nygifta såg bara så underbart nykära ut trots att de faktiskt passade på att fira tioårsjubileum som par i anslutning till bröllopet! Men visst är det typiskt att Lillisen, hon som nästan aldrig är ledsen, fick värsta otröstliga gråtattacken mitt under prästens tal. Tur att favoritkusinerna var där, storasyster S som är 6 år smög tyst och diskret fram till Lillisen och lyckades få henne på bra humör och få med henne ut ur kyrkan för en lekstund istället. Det var bra gjort!!

Söndagen tillbringade vi faktiskt också i kyrkan, det blev ingen lång sovmorgon på söndagmorgonen trots att lilla väckarklockan var utlånad, istället var deet bara att stiga upp, dra på sig finkläderna igen och åka till kyrkan för då konfirmerades Lillisens enda killkusin, N, sig. Det var inte bara han som konfirmerades utan en stor del av alla mina elever från hans årskurs stod också där framme i kyrkan, vitklädda och fina. Jag kände mig faktiskt väldigt stolt, inte bara över N utan över dem allihop!

Jag hann bara hem och dra på mig jeansen så bar det av till bokcirkel. Där blev det förstås en hel del jobbsnack så där dagen före terminsstart (lärarnas terminsstart, eleverna börjar först på torsdag) och det kändes ganska konstigt att inte jag också skulle iväg på något jobb imorse.

Jag tröstade mig med att fara och fynda böcker på loppis istället...

Inga kommentarer: