tisdag 18 augusti 2009

Löptik

Nu vet jag varför man säger att en tik löper. Jag håller på att bli fullkomligt galen på min i vanliga fall extremt lättskötta hund. Hon är i löpen och löper gör hon, in och ut och fram och tillbaka mellan rummen. Dessutom har hon värsta hormonhumöret och är skitsur på Lillisen, så fort Lillisen ens tittar åt hennes håll så springer hon iväg till nästa rum, något som Lillisen tycker är jättekul, så hon följer efter, vilket gör att hunden blir ännu mer stressad och ränner omkring ännu mer. TUR att det är en begränsad tid, så här skulle jag inte orka ha det till vardags. Hunden har sin egen säng på övervåningen, hon kan nämligen smita förbi grinden även när den är stängd, men där vill hon inte alls vara, där hon skulle få vara ifred för den jobbiga ungen. Nä, istället vill hon helst ligga i Lillisens lekrum. Undrar varför Lillisen hela tiden "råkar" vara i samma rum som hunden. SUCK. Sedan är det givetvis inte så lätt för en hund att förstå varför hon helt plötsligt måste vara fastbunden när hon är utomhus, i vanliga fall springer hon alltid lös på tomten, det gör att hon inte vill vara ute mer än ungefär en minut åt gången. ja, ni ser att jag är bortskämd som tycker att det här är jobbigt. Då har man inte en hund som är krävande i vanliga fall...

1 kommentar:

Catta sa...

Visserligen sant, MEN man har ju referensen i förhållande till vad man är van i vardagslag, eller hur?!?
Ska vi plocka bär imorrn?? Kram Catta