tisdag 30 juni 2009

Värmebölja

Det är varmt varmt och varmt. Jag sitter inne i skuggan och flåsar, någon gång öppnar jag dörren och släpper ut eller in hunden och känner efter om det har blivit behagligare temperatur utomhus. Jag som trodde att jag skulle få massvis med pysselinspiration när jag väl skulle bli ledig - pyttsan, jag har inte sett röken av någon inspiration. Orkar bara flåsa och flämta i värmen. Jag vet att jag kommer att sakna den om några dagar när det blir svalare igen. Erfarenheten säger ju att det inte är många dagar på ett år som det är riktigt varmt, så egentligen ska man bara njuta av värmen.



När det är varmt är bästa sättet att fördriva dagen att leva båtliv. I lördags var det lika outhärdligt varmt som idag, så efter att ha hållit på att smälta bort på marknad på förmiddagen bestämde vi oss för att skippa den och ta en tur med båten istället. Sagt och gjort. Vi for hem och packade flytvästarna och sedan styrde vi kosan till mina föräldrar där deras båt står på ett båtvagn. Vi kopplade båtvagnet och körde iväg till närmaste hamn. Sjösatte. Och tittade upp på himlen. Den var alldeles svart. I samma stund började åskan mullra. Att vara på havet när åskan går är varken trevligt eller hälsosamt så det var bara att dra upp båten på vagnet igen och rulla hem med ekipaget. Snopet...

Igår var vi och inspekterade kompisarna C och A:s nyinskaffade träbåt. Ett riktigt vackert och tjärdoftande konstverk. Hoppas vi kan stöta ihop på någon mysig ö i sommar!






De enda marknadsfynden blev en påse polkagrisar och den här somriga vaxduken, perfekt för bersån.

Inga kommentarer: