tisdag 9 juni 2009

Ridtur

Det är svårt att hålla en kamera stilla på en häst i rörelse. Idag fick jag rida "gammelhästen" eftersom min vanliga häst hade turen att få vara på kurs men en annan tjej i veckan.


Idag kan jag ha varit ute på vårens sista ridtur. Hästarna ska nämligen iväg på sommarbete i helgen. Jag ska försöka ta mig iväg och på någon ridtur även i sommar, men det blir kanske inte varje vecka. Inte för att jag har ridit varje vecka den senaste tiden heller. Det har varit slutspurt på jobbet och helt hysteriskt med friluftsdagar och uppsatsinlämnigar (=rättning för min del) och nu i måndags var det äntligen sista datum för betygsättning. Så nu är det för sent att ångra sig.


Det här året har jag haft extrem betygsvånda i en klass, jag vet inte hur många gånger jag har ändrat elevernas betyg de senaste dagarna. Precis när jag skulle ta min väska och fara hem i måndags rev jag upp allt och satte de betygen jag hade tänkt från början. Normalt sett brukar jag tycka att det är ganska enkelt att sätta betyg på de flesta eleverna, Så här svårt har det aldrig varit förut...


Idag hade vårt elevråd arrangerat operation dagsverke så alla elever utom en handfull var ute och arbetade ihop pengar till barnen i Afghanistan. Då passade vi lärare på att göra bort en hel del tråkigt utvärderingsarbete. Skönt att ha det bortgjort! Dessutom bjöd en av mina gulliga kollegor alla på avslutningsfika i förskott i hennes kyrkstuga. Supermysigt och trevligt - TACK A-L. Då får man lite sommarvibbar fast examen inte ens har varit än.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad härligt med en ridtur! :) Hur har ni det? Lillgumman växer o utvecklas för fullt gissar jag :D

Monica sa...

Det var jag :)